miercuri, 17 februarie 2010

Kitschmanea - de V.B. Ţânţăreanu

Ceasu' arată ora patru
Eu la suflet acu' latru
Că-s rănit în el de moarte
Piranda fugi departe.

Ceasu' arată ora cinci
Inima mă strânge-n chingi
Că e dusă cu mişelu'
Şi mă gândesc să-mi fac felu'.

Ceasu' arată ora şase
Rana-n mine nu se coase
Pleoapa nu stă peste pleoapă
Pân' şi vinu-i ca o apă.

Ceasu' arată ora şapte
Pereţii parcă au şoapte
Rămase din gura ei
Când munceam la puradei.

Ceasu' arată ora opt
Ochiu-n lacrimă stă copt
Amintirea ei mă plânge
Lacrima-n pahar se scurge.

Ceasu' arată ora nouă
Blestem vă doresc eu vouă
Că-s în suflet pustiit
Viaţa-n mine aţi sfârşit.

Ceasu' arată ora zece
Supărarea-n lume trece
Doar la mine stă în venă
Ca gunoiul la o ghenă.

Ceasu' arată ora unşpe
Gândurile stau să muşte
Uite ăsta e ghiventtu'
C-ai furat din stradă agentu'.

Ceasu' arată doisprezece
Gândul negru n-o să plece
Pân' şi arcuşul e o gheară
Ce mă rupe ca o fiară.

Uite trece şi de amiază
Coasa deasupra veghează
M-am plâns şi la poliţai
Dar ăla vrea doar mălai.

Comisar adă-mi nevasta
Scapă din mine năpasta
El nu vrea să se complice
C-aşa-i mai nou la police.

Doamne dă boala-n căpşună
Mută Spania pe lună
Că acolo-s bată-i gripa
Să moară ca moş Agripa.

Ceasu' intră acuşi în seară
Soarele se culcă iară
Eu rămân cu amăreală
Gândul negru stă sub yală.

Orele fug către noapte
Speranţele-mi sunt inapte
Numai văz în noapte luna
Ochiu-i înfundat într-una.

Dar până când o viaţă amară
Şi un trai ce mă omoară
Mai bine chiulesc din chin
Şi la moarte mă închin.

Cu lusta sunt siamez
În funie să evadez
Doamne mi-ascultai dorinţa
Şi păcălii suferinţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu